Terminal płatniczy za 0zł przez rok

0 zł za urządzenie przez 12 miesięcy 

brak prowizji do 100tys. zł obrotu

całodobowa opieka biznesowa

Uzupełnij formularz i poczekaj na telefon od naszego Doradcy

ZT - Zamowterminal

Skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej

Klikając w przycisk „Zamów rozmowę” oświadczam, że zapoznałem się z polityką prywatności i informacją o Administratorze danych

Dopasowana oferta

Od razu poznasz ofertę. Nasz Doradca dopasuje ją do potrzeb i możliwości Twojej firmy

Za 0zł

Bez kosztów dzierżawy i prowizji od transakcji (do 100tys. zł obrotu) przez 12 miesięcy

Optymalny czas umowy

Możesz przetestować, czy terminal jest przydatny w Twojej firmie.

Do 20% więcej klientów

Aż tylu Klientów wybiera wyłącznie firmy przyjmujące płatności bezgotówkowe

Wybierz najlepszy Terminal dla Twojego biznesu

Nowoczesny terminal POS może zwiększyć zyski w Twojej firmie oraz lojalność klientów.

Skorzystaj z oferty Polskich ePłatności i realizuj płatności bezgotówkowe na najwyższym poziomie.

Terminal 1500

Stacjonarne terminale
płatnicze

Terminal stacjonarny polecamy firmom prowadzącym sprzedaż bezpośrednio przy punktach kasowych jak: apteki, sklepy spożywcze, stacje benzynowe i punkty usługowe.

  • Możliwość integracji z wieloma systemami sprzedażowymi i kasowymi
  • Obsługa wszystkich metod płatności

Mobilne terminale
płatnicze

Mobilny terminal płatniczy doskonale sprawdzi się w gastronomii i usługach transportowych, a także wszędzie tam, gdzie można zwiększyć wygodę płatności kartą w dowolnym miejscu.

  • Poręczne terminale płatnicze
  • Wydajne baterie

PIN Pady
kasowe

Umieść osobne urządzenie z klawiaturą PIN Pad bliżej klienta i zwiększ komfort obsługi płatności bezgotówkowych.

  • Wygoda i bezpieczeństwo transakcji bezgotówkowych
  • Dobrze zorganizowana przestrzeń przy stanowisku pracy

Na naszym terminalu przyjmiesz płatności kartowe i mobilne

Program Polska Bezgotówkowa

Polska Bezgotówkowa to potoczna nazwa Programu Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego Polska Bezgotówkowa. Jest to wspólny projekt sektora usług płatniczych – Związku Banków Polskich, Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii, agentów rozliczeniowych oraz organizacji płatniczych Mastercard i Visa.

Ideą Programu jest umożliwienie każdemu przedsiębiorcy bezkosztowego i bezproblemowego wejścia na rynek akceptacji płatności bezgotówkowych. Dzięki wsparciu gwarantowanemu przez Program Polska Bezgotówkowa, przedsiębiorca może odebrać 1 terminal POS za 0 zł na okres 12 miesięcy.

Najczęściej zadawane pytania

Czym jest terminal płatniczy (POS)?

Terminal płatniczy (POS – Point of Sale) to elektroniczne urządzenie, które pozwala przedsiębiorcom na akceptowanie płatności kartami debetowymi, kredytowymi oraz innymi formami płatności bezgotówkowych. Umożliwia szybkie i bezpieczne przeprowadzanie transakcji bezgotówkowych, zwiększając tym samym wygodę klientów i efektywność Twojego procesu sprzedaży.

Jak działa terminal płatniczy?

  • Klient przedstawia kartę płatniczą (lub inną formę płatności bezgotówkowej) do zapłaty za towary lub usługi.
  • Terminal odczytuje informacje z karty za pomocą czytnika magnetycznego, chipowego lub zbliżeniowego (NFC).
  • Terminal łączy się z systemem dostawcy usług płatniczych (PSP) lub bankiem klienta, aby uzyskać autoryzację transakcji.
  • System PSP lub bank sprawdza to, czy karta jest ważna, czy na koncie jest wystarczająca ilość środków i czy nie ma innych ograniczeń dla przeprowadzenia transakcji.
  • Jeśli transakcja jest autoryzowana, terminal informuje o tym sprzedawcę i klienta, zazwyczaj na wyświetlaczu urządzenia, a następnie drukuje paragon, potwierdzający transakcję.
  • W międzyczasie, informacje o transakcji są przekazywane od systemu PSP do banku akceptanta / merchanta, który zatwierdza i przetwarza transakcję.
  • Środki z transakcji są niezwłocznie przekazywane na konto handlowca.

Jakie są rodzaje terminali płatniczych?

Terminale płatnicze można podzielić na trzy główne kategorie:

  • Stacjonarne: to najbardziej tradycyjne terminale płatnicze, umieszczone na stałe w jednym miejscu, np. na ladzie sklepowej. Zazwyczaj są podłączone do zasilania i internetu przy pomocy przewodów.
  • Mobilne (przenośne): te terminale można łatwo przenosić w obrębie określonej lokalizacji, jak np. restauracja czy salon fryzjerski. Łączą się z internetem przez Wi-Fi lub Bluetooth i są zasilane za pomocą wbudowanego akumulatora.
  • PinPady – osobne urządzenia z klawiaturą, zintegrowane z systemem kasowym; mogą być podłączone do terminala stacjonarnego lub działać osobno.

Jakie metody płatności obsługuje terminal POS?

Nowoczesne terminale płatnicze pozwalają na obsługę wielu różnych środków płatniczych. Do najważniejszych należą:

  • Karty debetowe i kredytowe: Visa, Mastercard, American Express, Discover, UnionPay
  • Płatności zbliżeniowe NFC (Near Field Communication).
  • Płatności mobilne: systemy, takie jak Apple Pay, Google Pay, Samsung Pay, Garmin Pay, które pozwalają na płatności za pomocą smartfonów.
  • Karty przedpłacone, podarunkowe i lojalnościowe.

Czy mogę używać terminala płatniczego do akceptowania płatności w obcych walutach?

Tak, jak najbardziej. W przypadku akceptacji płatności w obcych walutach, terminal automatycznie konwertuje wartość transakcji na walutę obcą według bieżącego kursu wymiany. Posiadacz karty, już w momencie transakcji, zna kurs wymiany waluty i ostateczną kwotę do zapłaty Po autoryzacji transakcji, kwota jest przeliczana z powrotem na walutę lokalną przedsiębiorcy, a środki są przekazywane na jego konto.

Jak szybko przetwarzane są transakcje na terminalach płatniczych?

Transakcje na terminalach płatniczych Polskich ePłatności są zwykle przetwarzane bardzo szybko. Autoryzacja płatności zbliżeniowej może zająć od kilku do kilkudziesięciu sekund. Czas przetwarzania może różnić się w zależności od rodzaju płatności i stanu połączenia internetowego terminala.

Środki z transakcji są przekazywane na konto akceptanta / merchanta do 48h.

Jakie środki bezpieczeństwa są stosowane w terminalach płatniczych?

Terminale płatnicze są wyposażone w różne środki bezpieczeństwa, aby zapobiec oszustwom i zapewnić ochronę danych klientów i akceptantów / merchantów. Przede wszystkim, informacje o karcie i transakcji są szyfrowane podczas przesyłania między terminalem płatniczym, systemem dostawcy usług płatniczych (PSP) i bankiem, co utrudnia przechwycenie i wykorzystanie tych danych przez osoby trzecie. Przed przeprowadzeniem transakcji terminal musi uzyskać autoryzację od banku klienta, co skutecznie zapobiega potencjalnym stratom sprzedawcy.

Jaki terminal płatniczy wybrać?

Wybór konkretnego terminala płatniczego powinien zależeć od rodzaju prowadzonej działalności gospodarczej. Poszczególne modele terminali płatniczych różnią się od siebie przede wszystkim jakością procesorów, sposobem działania oraz opcjami dodatkowymi. Wybierz model terminala, który najłatwiej dostosujesz do indywidualnych potrzeb swojego biznesu!

Przykładowo, duże sklepy spożywcze lub wielobranżowe powinny wyposażyć się w terminal z bardzo szybkim procesorem, który sprawnie będzie przetwarzał procesy szyfrowania i deszyfrowania danych, błyskawicznie połączy się z kasą fiskalną, a dodatkowo, będzie w stanie obsłużyć promocje, karty lojalnościowe, aplikacje i karty podarunkowe.

Terminal mobilny to z kolei idealne rozwiązanie dla usług transportowych (np. taxi), a także dla przedstawicieli handlowych i kurierów. W tym przypadku warto zwrócić uwagę na dobrej jakości akumulator.

Salony fryzjerskie czy kosmetyczne mogą wyposażyć się natomiast w tańszy terminal płatniczy. Jego procesor nie musi być bardzo szybki, gdyż transakcje nie są wykonywane w sposób ciągły.

Mniejsze sklepy, np. kioski, księgarnie czy kwiaciarnie powinny rozważyć czytnik kart płatniczych , który umożliwia obsługę rachunków oraz sprzedaż doładowań prepaid do telefonów. Dodatkowe usługi pozwalają w skuteczny sposób poprawić dochodowość takich punktów.

Jakie są wymagania dotyczące łączności internetowej dla terminali płatniczych?

Terminale płatnicze wymagają stabilnego połączenia internetowego, aby przeprowadzać transakcje i komunikować się z systemem dostawcy usług płatniczych (PSP) lub bankiem. Szybkość łącza może być różna, ale zwykle wystarcza łącze o przepustowości co najmniej kilkuset kilobitów na sekundę.

Terminale płatnicze mogą korzystać z różnych połączeń internetowych, takich jak przewodowe (Ethernet), bezprzewodowe (Wi-Fi) oraz komórkowe (3G, 4G, 5G). Wybór odpowiedniego typu połączenia zależy od lokalizacji terminala, dostępności infrastruktury sieciowej i preferencji przedsiębiorcy.

Aby uniknąć przerw w funkcjonowaniu terminala płatniczego, warto wybrać niezawodnego dostawcę usług internetowych oraz posiadać alternatywne rozwiązanie, takie jak połączenie komórkowe, na wypadek awarii głównego połączenia.

Jakie korzyści niesie ze sobą posiadanie terminala płatniczego?

Każdego roku popularność płatności bezgotówkowych wzrasta. Coraz więcej klientów nie nosi przy sobie gotówki, co sprawia, że wybierają oni tylko te sklepy i punkty usługowe, w których będą mogli dokonać transakcji bezgotówkowych – przy użyciu karty płatniczej czy aplikacji płatniczej, zainstalowanej w smartfonie. Terminal kart płatniczych staje się więc rozwiązaniem niezbędnym do prowadzenia działalności i zwiększenia obrotów przedsiębiorstwa.

Oto kilka korzyści, związanych z posiadaniem terminala płatniczego:

  • Płatności bezgotówkowe są po prostu wygodne. Terminale usprawniają i zwiększają szybkość obsługi klienta. Płatności gotówką często powodują np. problemy z wydawaniem reszty, co zwiększa czas oczekiwania w kolejce.
  • Skorzystanie z płatności kartą umożliwia obsługę dodatkowych promocji, takich jak karty podarunkowe i rabatowe oraz programy lojalnościowe.
  • Dzięki terminalowi obsługującemu karty płatnicze możesz uruchomić dodatkowe usługi, takie jak wypłata gotówki (cashback), a także doładowanie telefonu (prepaid). Te możliwości zwiększają konkurencyjność Twojego biznesu.
  • Terminal płatniczy zwiększa utarg. Fundacja Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego w 2020 roku oszacowała, że klienci, którzy płacą kartą, wydają o 20% więcej niż osoby, płacące gotówką.
  • Obsługa płatności kartą, transakcje blikiem i wprowadzenie dodatkowych usług przyciąga nowych klientów, zwłaszcza młodszych.
  • Płatności bezgotówkowe zwiększają bezpieczeństwo poprzez trzymanie mniejszej ilości gotówki w kasie.
  • Terminal mobilny to rozwiązanie bardzo wygodne zwłaszcza w restauracjach. Pozwala na wygodną obsługę transakcji przy stoliku klienta. Takie rozwiązanie zwiększa prestiż lokalu.
  • Akceptacja płatności kartami międzynarodowymi oraz walutami obcymi może zwiększyć dostępność Twoich usług dla turystów i klientów zagranicznych.

Czy terminal płatniczy jest obowiązkowy?

Zgodnie z art. 19a ust. 1 i 2 Prawa przedsiębiorców (Dz.U. z 2021 r. poz. 162): „przedsiębiorca zapewnia możliwość dokonywania zapłaty w każdym miejscu, w którym działalność gospodarcza jest faktycznie wykonywana, w szczególności w lokalu, poza lokalem przedsiębiorstwa lub w pojeździe wykorzystywanym do świadczenia usług transportu pasażerskiego, przy użyciu instrumentu płatniczego w rozumieniu Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych”. Przepisy te obowiązują od 1.01.2022 roku.

W teorii, wspomnianym instrumentem płatniczym może być także kod BLIK lub przelew bankowy, jednak praktyka pokazuje, że najwygodniejszym i najpewniejszym sposobem na działanie w zgodzie z prawem będzie terminal POS.

W drodze wyjątku, przedsiębiorcy, którzy nie mają obowiązku korzystania z kas fiskalnych do prowadzenia ewidencji sprzedaży (ponieważ korzystają ze zwolnienia podmiotowego lub przedmiotowego), są zwolnieni z konieczności oferowania płatności bezgotówkowych.

Co grozi za brak terminala?

W przypadku stwierdzenia braku możliwości płatności bezgotówkowych, przedsiębiorca ryzykuje utratę prawa do przyspieszonego zwrotu VAT i rozliczeń kwartalnych.

Natomiast w przypadku stwierdzenia braku współpracy między kasą rejestrującą, a terminalem płatniczym, który umożliwia akceptowanie płatności, naczelnik urzędu skarbowego może nałożyć na podatnika grzywnę w wysokości 5 000 zł.

Czy każdy może mieć terminal płatniczy?

Tak, praktycznie każdy przedsiębiorca może posiadać terminal płatniczy, niezależnie od wielkości firmy czy branży, w której działa. Jedynym wymogiem jest posiadanie kasy fiskalnej.

Terminale płatnicze nie są (póki co) dostępne dla osób fizycznych.

Jakie są koszty, związane z zakupem, instalacją i obsługą terminala płatniczego w PeP dla przedsiębiorców, którzy po raz pierwszy decydują się na przyjmowanie płatności bezgotówkowych i uczestniczą w programie Polska Bezgotówkowa?

  • Opłata za aktywację urządzenia: 0 zł
  • Opłata miesięczna za terminal: 0 zł przez pierwsze 12 miesięcy

 

  • Opłaty transakcyjne: 0 zł (do 100 tysięcy obrotu) przez pierwsze 12 miesięcy
  • Koszta eksploatacyjne i wsparcie serwisowe: 0 zł

Na ile zawierana jest umowa z PeP?

Polskie ePłatności zawierają umowę na okres już od 24 miesięcy. Wiedząc, że w prowadzeniu biznesu ważna jest elastyczność, stawiamy dobro naszych Partnerów na pierwszym miejscu.

Co po bezpłatnym okresie dofinansowania?

Nasz Doradca zawsze przedstawia indywidualną ofertę, dopasowaną do Twoich potrzeb i możliwości. Jasno i przejrzyście – tak, aby Twój biznes się rozwijał. Po okresie dofinansowania w ramach programu Polska Bezgotówkowa, otrzymasz nową, korzystną ofertę na terminal.

Ile się czeka na terminal płatniczy od PeP?

Terminal zostanie zainstalowany w Twoim punkcie do 3 dni roboczych od momentu podpisania umowy z PeP.

Ile terminali mogę odebrać w programie Polska Bezgotówkowa?

Bezpłatnie możesz otrzymać 1 terminal.

A co, jeśli w mojej firmie był już terminal?

Jeśli w ciągu ostatnich 12 miesięcy Ty lub Twoja Firma przyjmowaliście płatności kartami płatniczymi lub obecnie przyjmujesz je u innego operatora, wypełnij formularz. Nasz Doradca skontaktuje się z Tobą i przedstawi Ci konkurencyjną ofertę.

Co w przypadku awarii terminala płatniczego?

Jeśli połączenie z Internetem jest stabilne, a reset urządzenia nie pomaga – skontaktuj się z naszym Centrum Obsługi Akceptanta + 48 17 859 69 69. .

Czy terminal trzeba zgłosić do urzędu skarbowego?

Nie, terminala nie trzeba zgłaszać do urzędu skarbowego.

Czy można przeprowadzić transakcje offline na terminalu płatniczym?

Tak, niektóre terminale płatnicze umożliwiają przeprowadzenie transakcji offline, zwanych również transakcjami „store and forward”. Transakcje te są realizowane, gdy terminal nie może nawiązać połączenia z siecią w celu autoryzacji płatności. W takim przypadku, terminal przechowuje informacje o transakcji, a następnie przekazuje je do autoryzacji, gdy połączenie zostanie przywrócone.

Czy istnieją limity liczby terminali płatniczych, które mogę mieć w mojej firmie?

Nie, nie ma żadnych limitów liczby terminali płatniczych, które możesz mieć w swojej firmie – zależy to wyłącznie od potrzeb Twojego biznesu.

Czy mogę przenieść terminal płatniczy między różnymi lokalizacjami?

Nie, ze względu na konfigurację terminala specyficzną dla danej lokalizacji i niezgodność z wymogami organizacji płatniczych (np. Visa/Mastercard).

W celu przeniesienia terminala skontaktuj się z Przedstawicielem Handlowym lub Centrum Obsługi Akceptanta +48 17 859 69 69.

Jak często muszę aktualizować oprogramowanie terminala płatniczego?

Ważne jest, aby utrzymywać terminal zaktualizowany, gdyż aktualizacje często wprowadzają poprawki bezpieczeństwa, nowe funkcje lub usprawnienia.

Częstotliwość aktualizacji będzie różnić się w zależności od konkretnego modelu terminala. W przypadku niektórych modeli, aktualizacje mogą być przeprowadzane raz na kilka miesięcy, podczas gdy inne będą wymagać częstszych aktualizacji.

Czy terminal płatniczy będzie kompatybilny z moim obecnym systemem sprzedaży lub oprogramowaniem księgowym?

Terminale płatnicze PeP integrują się ze wszystkimi popularnymi systemami sprzedaży (POS) oraz oprogramowaniem księgowym. Zintegrujemy terminal z posiadanym przez Ciebie systemem. Dzięki dużemu doświadczeniu i współpracy z ponad 80 integratorami, cały proces jest szybki i prosty.

Kontakt branza

Uzupełnij formularz i poczekaj na telefon od naszego Doradcy

Skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej

Klikając w przycisk „Zamów rozmowę” oświadczam, że zapoznałem się z polityką prywatności i informacją o Administratorze danych